DOLAR 32,5584 0.05%
EURO 35,0311 0.54%
ALTIN 2.434,660,49
BITCOIN %
İstanbul
19°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Sırrı çözülemeyen olay! Malezya uçağının 239 kişi ile kaybolmasının 10. yılı
21 okunma

Sırrı çözülemeyen olay! Malezya uçağının 239 kişi ile kaybolmasının 10. yılı

ABONE OL
9 Mart 2024 00:00
Sırrı çözülemeyen olay! Malezya uçağının 239 kişi ile kaybolmasının 10. yılı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

AA

8 Mart 2014’te havacılık tarihinin en gizemli olayı yaşandı.

Çin’in başkenti Pekin’e gitmek üzre Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’dan 227 yolcu ve 12 kişilik mürettebatıyla kalkış yapan uçağından bir daha alınaması.

Olayın sırrı 10 yıldır çözülemiyor.

Malezya Başbakanı Enver İbrahim’in kaderi bilinmeyen uçakla ilgili yeni kanıtlar ortaya çıkması durumunda arama çalışmalarını yeniden başlatmaktan mutluluk duyacaklarını açıklaması, kaybolan “MH370” sefer sayılı uçağın 10 yıllık gizemini yeniden gündeme getirdi.

Enver’in açıklaması özellikle uçakta bulunan yolcuların ve mürettebatın yakınları için ümit olurken, uçağın nasıl kaybolduğu ve neden bulunamadığı gizemini koruyor.

AA muhabiri, havacılık tarihinin en büyük gizemlerinden biri olan ve neredeyse hiçbir iz bırakmadan kaybolan uçak hakkındaki gelişmeleri derledi.

Son mesaj: “İyi geceler, Malezya üç yedi sıfır”

Kuala Lumpur’dan 8 Mart 2014’te yerel saatle 00.41’de 227 yolcu ve 12 mürettebatla yola çıkan uçak, son olarak 02.14’te askeri radarda, Sumatra Adası ve Malezya arasındaki Malakka Boğazı üzerinde görüldü.

Malezya Hava Yolları, uçağın radarda görülmesinden yaklaşık yarım saat sonra Pekin’e varması planlanan uçak ile irtibatın koptuğunu açıkladı.

Kalkışının ardından uçaktan alınan son mesaj, “İyi geceler, Malezya üç yedi sıfır.” oldu.

Uçağın 10 Mart 2014’te son görüldüğü noktanın merkeze alındığı arama kurtarma çalışmaları kapsamında karada ve denizde milyonlarca kilometrekare arandı ancak kayda değer sonuca ulaşılamadı.

Uçağın, yakıtı bitmeden 6 saat uçabildiğinin hesaplanmasının ardından arama çalışmaları Hint Okyanusu’nun güneyine kadar genişletildi.

“Terör ve intihar iddiaları”

Uçağın kaybolması hakkında terörden pilotların intihar etmek isteyebileceğine kadar birçok komplo teorisi gündeme gelirken, dönemin Malezya Başbakanı Najib Razak, uçağın kasıtlı olarak rotasından çıkarıldığını iddia etti.

Arama çalışmaları kapsamında 15 Mart 2014’te pilotların evleri arandı ancak olayı açıklığa kavuşturacak herhangi bir ipucuna rastlanmadı.

Uçaktaki yolcuların aileleri 24 Mart 2014’te Malezya’nın Büyükelçiliğine yürüyüş düzenleyerek, uçağın “buharlaşmasına” ilişkin yetkililerden açıklama talep etti.

Ailelerin birçoğu yakınlarının durumunu, “Tüm makul şüphelerin ötesinde MH370’in kaybolduğunu ve uçaktaki insanlardan kimsenin hayatta kalmadığını varsaymak zorundayız.” ifadelerinin geçtiği bir mesajla öğrendi.

Hint Okyanusu’na “çakıldığı” düşünülüyor

Battığı ve 239 kişinin hayatını kaybettiği varsayılan uçağı arama çalışmalarından okyanus yüzeyinde herhangi bir sonuç elde edilemedi.

Çalışmalar, Nisan 2014’te ise deniz altına taşındı.

Gizemli uçağın bulunması için pek çok ülke ve kurum seferber oldu.

Avustralya hükümeti Haziran 2014’te bir şirketle anlaşarak uçağın kalıntılarının bulunması için çalışmalara katıldı.

Bu kapsamda ultrasonik ses dalgaları ile deniz dibi derinliğini ölçen ve denizdeki cisimlerin yüzeye olan mesafesini tespit edebilen Echo Sounder adlı cihaz ile uçağın “düşmüş” olabileceği bölgenin deniz tabanı arandı.

Malezya’nın GO Phoenix gemisi de Eylül 2014’te uçağın yakıtının bittiği ve “düştüğü” bölge olarak düşünülen Hint Okyanusu’nun güney ucunda 23 bin kilometrekarelik bir alanı aradı.

Uçağın sırra kadem basmasından sonra 327 gün sonra hala bir sonuca ulaşamayan Malezya hükümeti, 28 Ocak 2015’te resmi olarak uçağın “kaybolduğunu” ve içindeki tüm yolcu ve personelin hayatını kaybettiğini açıkladı.

Açıklamada, uçağın yakıtının bittiği ve Hint Okyanusu’ndaki bir noktaya “çakıldığı” sonucuna varıldı.

İlk parça 2016’da bulundu

Dönemin Malezya Başbakanı Razak, Ağustos 2015’te uçağın kanadının bir parçasının Hint Okyanusu’nun kıyısında, Kuala Lumpur’a yaklaşık 6 bin kilometre uzakta ve Madagaskar yakınlarındaki Reunion Adası’nda bulunduğunu açıkladı.

Avustralya hükümeti, Mart 2016’da Mozambik’te MH370’e ait olabileceği düşünülen iki uçak parçası buldu.

Ancak deniz tabanında 105 bin kilometrekareden fazla alanın aranmasının ardından Avustralya hükümeti enkazın bulunması ihtimallerinin gittikçe düştüğünü belirtti.

Arama çalışmaları boyunca Güney Afrika, Mauritius Adası ve Mozambik’te uçağa ait olduğu düşünülen parçalara rastlandı.

Tanzanya kıyılarında Eylül 2016’da uçağa ait olduğu düşünülen büyük bir parçaya rastlanırken, Mauritius Adası’nda da Ekim 2016’da başka bir parça ortaya çıktı.

120 bin kilometrekarelik alan tarandı

Malezya, Çin ve Avustralya, Ocak 2017’de uçağın kaybolmasından neredeyse 2,5 yıl sonra Hint Okyanusu’nun tabanında ve yüzeyinde 120 bin kilometrekarelik bir alanın taranmasının ardından arama çalışmalarının sonlandırıldığını açıkladı.

Kaybolan uçağa ilişkin arama çalışmaları, Malezya hükümetinin “Ocean Infinity” adlı deniz tabanı keşif şirketi ile anlaşmasının ardından Ocak 2018’de yeniden başladı.

Ancak Ocean Infinity’nin de uçağın enkazını bulamamasının ardından Malezya, çalışmalarının Haziran 2018’in ortasında sonlandığını açıkladı.

Malezya hükümetinin Temmuz 2018’de yayımladığı raporda, uçağın yönü manuel olarak değiştirildiği ancak “kazanın intihar operasyonu olmadığı ya da mekanik hatadan kaynaklanmadığı” vurgulandı.

Dönemin Malezya Ulaştırma Bakanı Anthony Loke Siew Fook, 3 Mart 2024’te arama çalışmalarını yeniden başlatma olasılığını değerlendirmek için Ocean Infinity ile iletişimde olduklarını açıkladı.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbetYazılımhukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escortteknolojiantep escortizmir hazır betonmarsbahishaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyatmarsbahis giriş