DOLAR 37,9914 0.03%
EURO 41,0332 -0.21%
ALTIN 3.679,820,07
BITCOIN %
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Böyle bir seviye görülmedi
326 okunma

Böyle bir seviye görülmedi

ABONE OL
2 Mart 2025 04:40
Böyle bir seviye görülmedi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Sizde de oluyor mu bilmiyorum ama iş yerinin, evin pencereden veya herhangi bir yerde, dışarıya baktığımda zaman zaman şu düşüncelere kapılıyorum; “Acaba buralar, 50 yıl önce nasıl görünüyordu? Acaba buralar, 50 yıl sonra nasıl görünecek?”

1960’lı yıllarda Levent semti…

Zaman zaman; İstanbul’da yaşamaya başladığım 1990’daki İstanbul panoramasıyla günümüzdeki panoraması arasındaki muazzam farkı düşünüyorum.

Günümüzdeki Levent semtinin panoraması…

Gerçekten müthiş bir değişim…

Örneğin o yıllarda; en yüksek yapılar camilerin minareleriydi.

Günümüzde ise malumunuz, yükseklik özelliği gökdelenlerde bulunuyor.

* İstanbul’un en yüksek binası, 261 metreyle İstanbul Sapphire…

39 ilçede 90 bine yakın cadde ve sokağa sahip İstanbul’un gökdelen bölgelerinden Maslak’ta, her daim gökdelenler yükselmeye devam ediyor.

O yıllarda, sık sık; “Şimdi bu kadar trafik varsa ileride ne olacak? Köprüleri neden çift katlı yapmamışlar ki?”, “Neden metro ağını genişletmiyorlar ki?”, “Deniz ulaşımı daha verimli hale getirilemez mi?” diyerek trafik sıkışıklığından yana dertlenirdik.

Köprülere; kat çıkmak mümkün değildi ama metro ağını genişletmek, deniz ulaşımını daha verimli hale getirmek mümkündü.

* İstanbul’un ilk metrosu ‘M1’ adıyla, 1989’da Aksaray – Kocatepe arasında hizmete sunuldu.

* Günümüzde; 380 kilometrelik kent içi raylı sistem ağı bulunuyor. 18 hatta, günde 3 milyonun üzerinde yolcunun ulaşımı sağlanıyor.

Fotoğrafta gördüğünüz yüksek binalar, 10 yıl öncesinde henüz inşa edilmemişti. Önümüzdeki 10 – 20 yıl içinde aynı bölgenin panoramasının nasıl olacağını tahmin etmek hiç zor değil.

Metro ağları genişletilse, Marmaray ile Avrasya tüneli olsa da İstanbul’un trafik çilesi sona ermiyor.

Bir metrobüs durağındaki yoğunluk…

Bunun başlıca nedenleri malumunuz; plansız kentleşme nedeniyle yolların genişletilememesi, Boğaziçi gibi bir su yoluna rağmen deniz ulaşımından, olması gerekenden daha az fayda sağlanması, nüfus artışı (Aşağıdaki tabloda yıllara göre nüfus artışının ne ölçüde olduğunu göreceksiniz) araç sayısındaki artış ve konfor seviyesinin ve sayısının bir hayli düşük olması nedeniyle toplu ulaşım araçlarının olması gerekenden az ölçüde tercih edilmesi…

Bir zamanlar; Topkapı Sarayı’ndan bakıldığında, İstanbul’un böyle bir panoramaya sahip olacağı, acaba zihinlerinde hiç canlandırılmış mıydı?

24 Şubat Pazartesi günü Kabataş’ta yürürken gördüğüm bir manzara bana “Yok artık… Motosikletliler bile trafik sıkışıklığına maruz kalmaya başlamış” dedirtti.

Öyle değil mi?

Trafik sıkışıklığı yaşamamak için son yıllarda motosiklet kullanımı bir hayli arttı.

Hazır gıda ve diğer dijital alışverişlerin artmasına bağlı olarak moto kuryelerin çoğalması, motosiklet sayısının yükselmesindeki ana unsur..

Motosikletlilerin kazalardan korunması ve konfor adına kask, mont, eldiven, pantolon, bot, yağmurluk, reflektör yeleklerinin son teknolojilerle geliştirilmiş olmasıyla sağlanan sürüş güvenliğinin ve zevkinin artması da yollarda motosiklet sayısını artıran bir diğer unsur…

2024’te İstanbul’da kayıtlı moto kurye sayısı; 350 bini aştı. Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın, 2023’te yaptığı bir açıklamada kayıtlı olan moto kurye sayısı yaklaşık 250 bindi. Günümüzde; kayıtlı olmayanlarla birlikte bu sayısının yaklaşık 500 bin olduğu tahmin ediliyor.

Kısacası; yollarda gördüğümüz her 100 motosikletten 64’ü moto kurye…

Yukarıdaki fotoğrafı; geçtiğimiz günlerde Kabataş’ta çektim.

Aşağıdaki fotoğraf ise Kemali Söylemezoğlu’nun arşivindeki Kabataş fotoğraflarından biri olup, 1970’li yıllarda çekilmiş. Aynı yer, farklı yıllar…

Türkiye’nin ve İstanbul’un nüfusuyla, otomobil sayısı arasındaki oranlar, karşımıza konunun özeti olarak çıkıyor.

YILLARA GÖRE TÜRKİYE NÜFUSU

1970… 34.772.031 (252 kişiye 1 otomobil)

1975…39.185.637 (97 kişiye 1 otomobil)

1980…43.905.790 (59 kişiye 1 otomobil)

1985…49.178.079 (50 kişiye 1 otomobil)

1990…53.994.605 (33 kişiye 1 otomobil)

1995…58.522.320 (19 kişiye 1 otomobil)

2000…63.174.483 (14 kişiye 1 otomobil)

2005… 67.743.052 (12 kişiye 1 otomobil)

2010… 72.137.546 (10 kişiye 1 otomobil)

2015…78.741.053 (7 kişiye 1 otomobil)

2020…83.614.362 (6 kişiye 1 otomobil)

2024… 85.664.944 (5 kişiye 1 otomobil)

• 1970’ten 2024’e kadar olan süreçte, Türkiye’nin nüfusu; % 146 arttı.

Aynı süreçte, otomobil sayısı (Diğer taşıtlar hariç) ise % 11691 oranında arttı.

Çok eski yıllara gitmeden bir değerlendirme yapacak olursak, örneğin son 10 yılın karşılaştırmasında da trafik keşmekeşliğinin ana nedeni gözler önüne seriliyor.

Otomobil sayısı, 2024’te; 2015’e oranla iki kat daha fazla.

İstanbul’da motosiklet kullanımının ne ölçüde arttığını sayısal olarak ifade etmek gerekirse aşağıdaki tabloya göz atmak gerekir.

İSTANBUL NÜFUS

2015…14.657.434 (57 kişiye 1 motosiklet)

2024… 15.701.602 (19 kişiye 1 motosiklet)

• 10 yıllık süreçte, İstanbul’un nüfusu; % 7 arttı.

Aynı süreçte motosiklet sayısı ise % 210 arttı.

Peki Türkiye’de yollarda en çok hangi araç tipi seyrediyor?

2024 sonunda Türkiye’de, trafiğe kayıtlı araç sayısı; 31.301.389 oldu.

Otomobil… 16.245.420 (% 51.9)

Motosiklet…6.260.279 (% 20)

Kamyonet…4.695.208 (% 15)

Traktör…2.253.702 (% 7.2)

Kamyon… 1.001.644 (% 3.2)

Minibüs…532.123 (% 1.7)

Otobüs…219.109 (% 0.7)

Özel Amaçlı Taşıt…93.904 (% 0.3)

REKLAM

Şimdi, sizleri Kemali Söylemezoğlu’nun arşivinde bulunan İstanbul’un henüz trafik sıkışıklığına maruz kalmadığı yıllardaki fotoğraflarıyla baş başa bırakıyorum.

Saraçhane

Üsküdar

Aksaray

Şişhane

Sirkeci

Taksim

Aksaray

Sirkeci

Rumelihisarı

Bağlarbaşı

İstanbul Boğazı 'dondu' İstanbul Boğazı ‘dondu’ Haberi Görüntüle

Haber Kaynak : HABERTURK.COM

“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektiforganik hit botubatum escorts