DOLAR 32,2327 -0.02%
EURO 34,9720 0.04%
ALTIN 2.427,170,38
BITCOIN %
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Abdulkadir Uraloğlu’ndan Ekrem İmamoğlu’na ‘taşeron’ cevabı
28 okunma

Abdulkadir Uraloğlu’ndan Ekrem İmamoğlu’na ‘taşeron’ cevabı

ABONE OL
18 Mart 2024 00:00
Abdulkadir Uraloğlu’ndan Ekrem İmamoğlu’na ‘taşeron’ cevabı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye son 20 yılda ulaşım alanında birçok projeye imza attı.

Her gün yenisi hizmete giren ve çalışması başlayan projeleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Habertürk’te katıldığı programda ayrıntılarıyla halka anlattı.

Uraloğlu’na bu kapsamda İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun metro maliyeti ödemeleri üzerinden gösterdiği tepki de soruldu.

İmamoğlu, kendisinin yapması gerektiği halde Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan metro projelerinin ödemelerinin Bakanlık tarafından tahsil edilmesine tepki olarak, “Parayı peşlin almayı kendine marifet sayan Bakanlık, İBB’nin taşeronu durumuna düşmüştür.” dedi.

“Biz Anadolu insanıyız, ülkemiz için hamallık da taşeronluk da yaparız”

Ankara temsilcisi Fevzi Çakır’ın konuğu olan Uraloğlu, hatırlatılan bu sözlere cevap verdi.

Uraloğlu, “Biz Anadolu insanıyız. Biz milletimiz için hamallık da yaparız, işçilik de yaparız memurluk da yaparız. Taşeronluk asla kötü bir şey değildir. Gerçekten işin emek yoğun tarafıdır. Biz ülkemiz için taşeronluk da yaparız dedik sıkıntı yok.” dedi.

“İstanbul’un 1004 kilometre metroya ihtiyacı var”

İstanbul’un yaklaşık 1004 kilometre metroya ihtiyacı var. Halihazırda 350 kilometre. Devam edenleri ilave edersek 400 diyelim. Bize 600 kilometre lazım. Süreci doğru idare edebilirsek 10 yıllık dönemde bunu yapabiliriz diye düşünüyoruz.

147 kilometresini Ulaştırma Bakanlığı olarak biz hayata geçirdik. 2019’u baz alıyorsak. 232.9 kilometre faal olandı. Kimin yaptığına bakmaksızın bu kadar metro vardı. 12 Mart’a geldiğimiz 349 kilometreyi telaffuz etmiştik. Yaklaşık 110-120 kilometre civarında metro yapıldı. Bakanlık 67.8 kilometreyi İstanbul’da bitirdik. İBB’ye önceki AK Parti yönetimi 5 metro hattı teslim etti.

“Sıfırdan başlayıp bitirip teslim ettiği proje yok”

İmamoğlu’nun sıfırdan başlayıp bitirdiği metro olmadığını söyleyen Uraloğlu, “İmamoğlu göreve başladığında metro hatlarında test sürüşleri yapılıyordu. Sayın İmamoğlu’nun sıfırdan başlayıp bitirip teslim ettiği proje yok. Burada 8.1 kilometrelik bir hak var İBB tarafından. Öncesinde 39.2 kilometrelik bir hak var. Ekrem Bey geldiğinde metro inşaatlarında genel bir durma yok.

Teknik olarak durma olabilir. Yeraltındasınız üstteki yapılara zarar vermemeniz gerekir, bazen durmanız gerekir. Ama genel bir durma olmadı. Bazılarında isim değişikliği yapılarak ya da kilometre artırarak yapılan projeler var. Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy tramvay hattı.

“Yüzde 89 önceki yönetim yaptı”

Önce projeyi tanıtmışız. Allah rahmet etsin, Kadir Topbaş tanıtmış. Haziran ayında ihalesi yapılmış. Sonra temel atılmış. Mart’ta araç sürüş testini yapmışız. 2019 seçimlerine gelmişiz. İBB 6 Aralık’ta şantiyede inceleme yapmış, belli bölümün açılışı yapılmış. En sonunda finansman desteğiyle ilgili kredi anlaşması oldu.

Ağustos 2023’te tamamı açıldı. Burada yüzde 89 önceki yönetim yaptı. Yüzde 11’i de İBB yaptı. Rumeli-Hisarüstü-Aşiyan, 2002 Ekim ayında açılışı yapıldı. Yarısı Ekrem İmamoğlu döneminde yapıldı. İkitelli-Ataköy Metro Hattı, 2019’da yerel seçimler olmuş. Yüzde 48’ini gerçekleştirmişiz.” ifadelerini kullandı.

Uraloğlu sözlerine şöyle devam etti:

“Biz yapalım talebimiz reddedildi”

Çekmeköy-Sultanbeyli-Sarıgazi-Yenidoğan hattında ‘burayı siz yapamayacaksanız biz yapalım’ demişiz. 15 gün sonra gelen cevapta ileriye yönelik yapılacağıyla ilgili reddedilip, bize devredilmemiş. Ne kadar zaman kaybetmişiz. 4 yıl kaybetmişiz. 2022’den 2024’e kadar bir çalışma olmadı. 2 yıl sonra yeniden buranın inşaatına başladılar.

Başakşehir-Çam Sakura Hastanesi hattı. Ne karayolu ne demiryolu ulaşımı var. Biz bakanlık olarak hem karayolunu devraldık. İBB yapmadı. Bize kanunun verdiği yetkide karayolları olarak belediyeye sormadan alabiliyoruz.

Ama raylı sistemlerde bu yetki yok. Görev belediyenin, kanun ona vermiş. Eğer isterse bize geçebilir. Burada biz sormuştuk. Yapamayacaklarını beyan edince devralıyoruz. 2023’ün Nisan ayında bunu açtık.

“1 yıl sonra yeniden başladı”

Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı yeniden ihale edildi. Burada bir miktar duruldu, yaklaşık 1 yıl sonra yeniden başladı. 1. bölümün ihalesi yapıldı, 5.1 kilometrelik. Bakanlık devredilmesini istedi. Belediye bize devredilmesini reddetti. Burası hâlihazırda devam ediyor. Devam eden 5,1 kilometrelik kesimi, henüz bitmedi. Burası da bize göre önemli hattı, durmaması gerekirdi.

“600 kilometre daha metro yapılmalı”

İstanbul’da şu anda 600 kilometre daha yapılması gerekir. Bunu 10 yılda ancak bitirebiliriz. Doğru organize olursak, doğru finansman bulursak. 10 yılda bitirilirse daha yaşanabilir olacaktır.

Mutlaka yer altından metrolara inmeliyiz. İstanbul’un bir kentsel dönüşüme ihtiyacı var. Kentsel dönüşüm yapılırken yeni arterlerin ya da mevcut olanların kapasitesinin mutlaka artırılması gerekir. Esas çözüm metrolardır.

Kağıthane-Gayrettepe-İstanbul Havalimanı 30 dakika. 32 dakika olmaz. Bindiğiniz zaman 30 dakikada gidersiniz. Dakikadır o, sapmaz. Saniyeler sapar. Biz metroları yaptığımız zaman siz bileceksiniz Gayrettepe’den bindiğinizde İstanbul Havalimanı’nda 30 dakikada olacaksınız. Bunu yaptığımız zaman genel anlamdaki dertlerimiz çözülmüş olacak.

Arnavutköy’e kadar olan 14 kilometresini bitirdik. Onu önümüzdeki hafta geri kalan 17 kilometresini muhtemelen 1 sene sonra bitireceğiz. Bizim şu anda konuştuğumuz metro hatlarının tamamı çift hat. Birisi giderken diğeri gelebiliyor. Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı ise tek hattır. Orada yolculuk kapasitesi karşılanacak durumdadır. Muhtemelen 2025’in sonunda bitireceğiz.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelerantalya escortmatadorbetYazılımhukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escortteknolojiantep escortkişisel bloghaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum